top of page

RABOBANK

DESIGN THINKING

Rabobank probeert zichzelf als bank continu te verbeteren en te onderscheiden, door zich steeds meer te digitaliseren en op de hoogte te blijven van nieuwe methodieken en ontwikkelingen. Echter, om deze nieuwe technieken op de juiste manier te implementeren, is het van belang om de essentie van de methodiek goed te begrijpen en bovendien te leren hoe je het kunt toepassen in de organisatie zodat het op de juiste manier gebruikt gaat worden. 

 

Rabobank Den Haag was op zoek naar een gerichte Design Thinking workshop, waarbij het MT de basis beginselen van de methodiek werd bijgebracht, zodat ze de kennis vervolgens weer konden overbrengen aan hun teams en medewerkers. 

 

Alberga Consultancy stelde een op maat gemaakte 3 daagse Design Thinking training op, om het MT te laten kennis maken met de methodiek en hun kennis direct te gebruiken in hun werkzaamheden. Op die manier konden zij de kennis niet alleen overbrengen op anderen, maar ook zelf toepassen en hiermee een voorbeeld zijn voor hun medewerkers. Het programma bestond was zo samengesteld, dat het team the theoretische kennis bijgebracht kreeg, maar wel aan de hand van een daadwerkelijke ‘case’, zodat ze meteen konden oefenen met hetgeen ze hadden geleerd.

 

Naast de drie daagse training, ontving het team ook een werkboek, waarin kleine opdrachtjes stonden die ze thuis konden doen ter voorbereiding en na afloop. Doel van dit werkboek was het bijhouden van je ervaringen en opschrijven welke oefeningen wel of niet voor je werkte. Daarnaast hielp Alberga Consultancy in de maanden daarop met de implementatie van de methodiek, door zich op te stellen als vraagbaak en door middel van interviews met elk MT lid. Op deze manier zorgden we er gezamenlijk voor dat de kennis niet verloren ging en er zoveel mogelijk uit de methodiek werd gehaald.

 

JuliaAlberga_DesignSprint_08.jpg
bottom of page